adres: ul. Wiślna 12, 31-007 Kraków
tel: (0-12) 422 25 18, 422 23 11
fax: (0-12) 421-67-31
e-mail: redakcja@tygodnik.com.pl
REDAKCJA ARCHIWUM PROMOCJA REKLAMA PRENUMERATA
 
Główna strona

Nowy numer
NR 13 (2803)
30 marca 2003


  Spis treści
  Komentarze
  Obraz tygodnia
  Kronika religijna
  Liturgiczne czytania
  tygodnia

  Medytacja biblijna
  ks. Mieczysław Maliński
  Kobiety w Biblii
  Przegląd prasy krajowej
  Przeglad prasy
  zagranicznej
  Notatki
  Wśród książek
  Z płyty na płytę
  Listy
FELIETONY
  Józefa Hennelowa
  Małgorzata Musierowicz
  Ewa Szumańska
  Andrzej Dobosz
  Marcin Król
  Jacek Podsiadło
  Michał Komar
  Stanisław Lem

  Tematy miesiąca

DODATKI TEMATYCZNE

UNIA DLA CIEBIE

KSIĄŻKI W TYGODNIKU

APOKRYF

KONTRAPUNKT


To jest strona archiwalna.

Aktualna strona internetowa "Tygodnika Powszechnego" znajduje się pod adresem www.TygodnikPowszechny.pl

Projekt, wykonanie, obsługa:
Verbanet
Film w „Tygodniku”


Polański!

Spełniły się przepowiednie i kalkulacje. W czas wojennych werbli zatriumfował gatunek czysto rozrywkowy: „Chicago” Roba Marshalla. Nowocześnie zmontowany, a zarazem bardzo klasyczny musical zgarnął w sumie 6 statuetek, dystansując tytuły tak wybitne, jak „Godziny” Daldry'ego czy „Pianista”.

Film Polańskiego był jednak prawdziwym zwycięzcą tegorocznych Oscarów: otrzymał 3 statuetki w prestiżowych kategoriach, ratując tym samym reputację Akademii, która skompromitowała się aż nadto nie nagradzając chociażby Philipa Glassa, autora kongenialnej muzyki do filmu „Godziny”.

Roman Polanski

Oscary 2003

„Pianista w Tygodniku”

Filmowe zwierciadła
   Holokaustu - rozmowa z    Agnieszką Holland

Piękne zwycięstwo Polańskiego wykracza poza polityczną doraźność. Obok perfekcyjnie wykonanego produktu, jakim jest bez wątpienia „Chicago”, dostrzeżono film, za którym stoi wizja artysty: bolesna, surowa, nie dla wszystkich łatwa do przełknięcia. Być może ten odważny werdykt, podobnie jak Oscar za scenariusz dla Pedro Almodóvara, odwróci dominującą tendencję i liczący sobie 75 lat staruszek Oscar przestanie nagradzać filmy wpisujące się w bezpieczne konwencje. „Triumf fikcji” - podsumował oscarowe targowisko próżności Michael Moore w swoim gniewnym, antywojennym wystąpieniu. Znaczące nagrody dla "Pianisty" pokazały, że uznany dokumentalista trochę się jednak pomylił.

Anita Piotrowska


Maria Kornatowska, Gra o Oscary, gra o kino

Paweł Potoroczyn o „Gangach Nowego Jorku”

Jerzy Jarniewicz, Tadeusz Lubelski,
   Tomasz Cyz: „Wokół Godzin”

Barbara Kosecka o „Katedrze” Tomasza
   Bagińskiego


Tomasz Cyz: „Chicago” na płycie

Wiosna w kinie

Oscary



 

  

Mapa serwisu


WYDARZENIA

Dni Tischnerowskie

Cztery strony nieba



Esej roku 2002
według
„Res Publiki Nowej”

Jacek Sempoliński Zwątpienie



Historia pisma

Ludzie Tygodnika


Jerzy Turowicz
Jerzy Turowicz
1912-1999



Archiwum
Jerzego Turowicza


Wydawca

Fundacja TP



Medal sw.Jerzego


Medal Św. Jerzego



Archiwum | Redakcja | Prenumerata | Reklama | Ludzie Tygodnika | Archiwum felietonów | Historia pisma
Archiwum Jerzego Turowicza | Unia dla Ciebie | Książki w Tygodniku | Film w Tygodniku |
Jazz w Tygodniku | Apokryf | Kontrapunkt

© 2000 Tygodnik Powszechny